Πώς να δημιουργήσετε γέφυρες επικοινωνίας με τους πελάτες σας άμεσα;

Επιμέλεια άρθρου: Ιωάννα Κάμπη

Έχει παρατηρηθεί ότι όταν οι άνθρωποι επικοινωνούν καλύτερα, συνεργάζονται καλύτερα κι έτσι πετυχαίνουν καλύτερα αποτελέσματα. Φυσικά προκειμένου να μπορώ να συνεργαστώ καλά με κάποιον είναι σημαντικό να έχουμε και οι δύο πλευρές την αίσθηση ότι καταλαβαινόμαστε, ότι επικοινωνούμε, ότι μιλάμε την ίδια γλώσσα.

Με τα περισσότερα άτομα τα οποία κάνουμε παρέα έχουμε αναπτύξει έναν δικό μας τρόπο επικοινωνίας, τον ξεχωριστό μας κώδικα. Αυτήν την αίσθηση θέλουμε να καταφέρουμε να καλλιεργήσουμε και σε όποιον σχετικά άγνωστο συνομιλητή μας. Αυτό θα το πετύχουμε αν καταφέρουμε με διάφορους τρόπους να συντονίσουμε τον εαυτό μας με τον άλλο.

Ποια είναι τα στοιχεία της επικοινωνίας;

Σύμφωνα με τον Albert Mehrabian, ο τρόπος με τον όποιο γίνεται η διαπροσωπική επικοινωνίας βασίζεται μόνο κατά 7% στο τι λέγεται. Το 38% έχει να κάνει με την φωνή και τον τόνο της, ενώ την κυρίαρχη θέση στα στοιχεία της διαπροσωπικής επικοινωνίας κατέχει η γλώσσα του σώματος, η σωματική σύνταξη, με την πληθώρα των εκφράσεων της. Άρα μπορούμε να συντονίσουμε τον εαυτό μας σε όλα αυτά στοιχεία του συνομιλητή μας ή να επιλέξουμε κάποια από αυτά ανάλογα με την περίπτωση. Π.χ. η γλώσσα του σώματος είναι άκυρη στην περίπτωση μιας τηλεφωνικής επικοινωνίας.

Πως ακριβώς συντονίζω τον εαυτό μου με τον άλλο;

Το σημαντικότερο είναι να συνηθίσω να παρατηρώ τον κάθε συνομιλητή μου και να αντιλαμβάνομαι τους διάφορους τρόπους με τους οποίους εκφράζεται καθένας. Στη συνέχεια χρησιμοποιώ και στην δική μου έκφραση αυτά τα δικά του στοιχεία, με έναν διακριτικό τρόπο. Χωρίς δηλαδή να τον αντιγράφω σε όλα και να γίνεται η προσέγγισή μου υπερβολική.  Με άλλα λόγια, προσπαθώ να πλησιάσω τις δικές του εκφράσεις με ένα δικό μου τρόπο και τελικά να συντονίσω τον εαυτό μου με εκείνον. Εγώ επιδιώκω να χτίσω γέφυρες επικοινωνίας, εγώ θα συντονιστώ με τον άλλον. 

Φυσικά αυτά γίνονται όλα ευκολά και ξεκάθαρα με την κατάλληλη εκπαίδευση. Στα σεμινάρια του NLP εκπαιδεύουμε τους συμμετέχοντες ώστε με τη χρήση συγκεκριμένων τεχνικών να μπορούν εύκολα και σε λίγα δευτερόλεπτα να συντονιστούν με όποιον συνομιλητή.

Ποιο το όφελος μιας δυνατής γέφυρας επικοινωνίας;

Οι δεσμοί αυτοί για τον πελάτη έχουν να κάνουν με την αίσθηση ότι τον ακούμε και ότι τον καταλαβαίνουμε. Του δημιουργείται η εντύπωση ότι του δίνουμε σημασία και ότι αντιλαμβανόμαστε τον ίδιο και τις ανάγκες του. Το πρώτο βήμα για μια όμορφη συνεργασία.

 

Γράφει η Ιωάννα Κάμπη

Οικονομολόγος MSc.

Owner και Founder της NLP Ionian

Σχετικά άρθρα