Λέσχη Αυτοκινήτου Κέρκυρας: Πρόταση για κυκλοφοριακό και parking

Λέσχη Αυτοκινήτου Κέρκυρας: Πρόταση για κυκλοφοριακό και parking

Λέσχη Αυτοκινήτου Κέρκυρας: Πρόταση για κυκλοφοριακό και parking

Ως πολίτες της Κέρκυρας που βιώνουμε καθημερινά τα προβλήματα της έλλειψης χώρων στάθμευσης και του έντονου κυκλοφοριακού φόρτου, καταθέτουμε την παρακάτω πρόταση προς αξιοποίηση λαμβάνοντας υπόψιν τόσο τις ανάγκες των κατοίκων του Ιστορικού κέντρου και της πόλης γενικότερα, όσο και τη διαρκώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση στο νησί μας.

Καταρχάς θεωρούμε πως θα πρέπει να οριστούν κάποιες ζώνες ελέγχου εντός της πόλης κατά τα πρότυπα άλλων πόλεων με παρόμοια χαρακτηριστικά, όπως λόγου χάρη η Κοπεγχάγη ή η Βιέννη. Με βάση αυτό το σκεπτικό προτείνουμε αναλυτικά:

 

Ζώνη Α’. Παλιά Πόλη
Ορίζεται ως εξής: Από τον κυκλικό κόμβο στο 6ο Γυμνάσιο, ευθεία διαμέσου του Νέου Φρουρίου και του προμαχώνα Σαραντάρη ως το κτίριο της Περιφέρειας και αριστερά ως την Ιόνιο Ακαδημία και την είσοδο του ΝΑΟΚ.

Στην Ζώνη Α’ θα μπορούν να παρκάρουν οχήματα των μονίμων κατοίκων (δωρεάν 1 όχημα έως 50 τ.μ. οικίας φέροντας ειδικό αυτοκόλλητο με barcode.) Δηλαδή αν κάποιος έχει ένα διαμέρισμα έως 50 τ.μ. δικαιείται 1 δωρεάν χώρο στάθμευσης και πέραν των 50 τ.μ. δικαιείται 2. Εάν επιθυμεί επιπλέον χώρο στάθμευσης θα μπορεί να νοικιάσει βγάζοντας ειδική κάρτα προς 20 – 30 ευρώ τον μήνα. Οι χώροι αυτοί θα αφορούν μόνο ιδιοκτήτες σπιτιών (όχι επαγγελματικών χώρων) και όχι ενοικιαστές βραχυχρόνιας μίσθωσης. Επίσης ειδικά για την συνοικία Καμπιέλο η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων θα πρέπει να απομακρυνθεί, πλην περιπτώσεων ΑΜΕΑ, καθώς και πλην ελάχιστων σημείων, όπου δεν επηρεάζουν την ασφαλή διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης. (Αυτό καθ’ υπόδειξη της Τροχαίας και της Πυροσβεστικής). Τα οχήματα των κατοίκων του Καμπιέλο, μπορούν να παρκάρουν ελεύθερα περιμετρικά της πλατείας και σε ένα μέρος του πάρκινγκ της πλατείας καθώς και σε άλλους χώρους αν κριθεί απαραίτητο. Στα μόνα σημεία που θεωρούμε πως πρέπει να απαγορεύεται εντελώς η στάθμευση ,είναι εμπρός και στο πλάι της πύλης από το παλάτι (Μιχαήλ και Γεωργίου), καθώς και στο Νέο Φρούριο , εμπρός από το οχύρωμα του Σκάρπωνα, όπου έγινε η αποφασιστική μάχη της πολιορκίας του 1716 και ο χώρος πρέπει κάποια στιγμή να αναδειχθεί.

Όσον αφορά στη λειτουργία του πάρκινγκ της πλατείας θα πρέπει να υπάρχει χρονοχρέωση προς 2 ευρώ την ώρα τουλάχιστον. Για τα υπόλοιπα σημεία της Ζώνης Α’ , όσα περισσέψουν από τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων, θα πρέπει επίσης να ισχύει χρονοχρέωση προς 1 ευρώ ανά ώρα.

Επιπλέον θα ισχύει πλήρης απαγόρευση εισόδου σε οποιοδήποτε λεωφορείο άνω των 15 θέσεων πλην φυσικά του αστικού.

Όσον αφορά επαγγελματικά οχήματα τροφοδοσίας θα πρέπει σταδιακά να απαγορευτεί η είσοδος οχημάτων τεχνολογίας Euro 4 και παλαιότερα για λόγους ρύπανσης.

Για την εξυπηρέτηση των τουριστών και μόνο για την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου, τα τουριστικά λεωφορεία ερχόμενα κυρίως από το λιμάνι ή τον βορρά  θα μπορούν να αποβιβάζουν και να επιβιβάζουν επιβάτες στην περιοχή της Σπηλιάς, σε χώρο που ήδη χρησιμοποιείται, αλλά θα πρέπει να επιστρέφουν σε ενδεδειγμένους χώρους στάθμευσης στις επόμενες Ζώνες ή στην αφετηρία τους.

Ο στόχος της λειτουργίας της Ζώνης Α’ είναι αφενός  να υπάρχει η μικρότερη δυνατή κίνηση οχημάτων εντός της και αφετέρου οι επισκέπτες να απολαμβάνουν το Ιστορικό κέντρο και όχι να ταλαιπωρούνται σε αυτό. Επιπλέον με τους όρους που περιγράφουμε λόγω μειωμένης κίνησης οχημάτων, θα αποφορτιστεί σε μεγάλο βαθμό το Ιστορικό  κέντρο και θα δοθεί ο απαραίτητος χώρος για την μετακίνηση με εναλλακτικά μέσα, όπως το ποδήλατο.

Ζώνη Β’ Όρια Παλιάς με Νέα Πόλη.
Από τον κυκλικό κόμβο στο Τελωνείο, ευθεία προς το Σαρόκο και ευθεία προς λεωφόρο Αλεξάνδρας έως την κολώνα Douglas.

Σε αυτό το τμήμα θα ισχύει ότι και στην Ζώνη Α’ όσον αφορά στους κατοίκους. Ωστόσο τα λεωφορεία και λοιπά οχήματα άνω των 15 θέσεων θα μπορούν να κινούνται στα όρια της Ζώνης Β’ , δηλαδή στην ευθεία κολώνα Douglas – Σαρόκο – κόμβος Τελωνείου. Επίσης εάν υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής πάρκινγκ (ιδιωτικού ή Δημοτικού) για λεωφορεία εντός της Ζώνης Β’ τότε μπορούν να κατευθύνονται εκεί για στάθμευση αλλά και επιβίβαση – αποβίβαση τουριστών.

Ζώνη Γ’  Νέα Πόλη και Συνοικίες.
(Από Μαντούκι και Πλατυτέρα έως Villa Rossa και Γαρίτσα)
Στην Ζώνη Γ’ θα ισχύουν ότι στις 2 προηγούμενες όσον αφορά στους κατοίκους. Σε αυτήν την Ζώνη όμως – και εκτός αυτής – θα πρέπει να αξιοποιηθεί κάθε διαθέσιμος χώρος για την κατασκευή χώρων στάθμευσης (ιδιωτικοί ή Δημοτικοί) σε κάθε κεντρικό δρόμο εισόδου προς την κυρίως πόλη. Αυτός ο σχεδιασμός είναι κομβικής σημασίας, διότι χωρίς περιφερειακά πάρκινγκ το σχέδιο Ζωνών δεν μπορεί να λειτουργήσει!

Ενδεικτικά προτείνουμε: Κατασκευή τουλάχιστον διώροφου πάρκινγκ στο δρόμο από Εμπορικό έως Μαντούκι (οπουδήποτε υπάρχει διαθέσιμο οικόπεδο) με χαμηλό αντίτιμο (1-3 ευρώ για 8 ώρες) και μετακίνηση των οδηγών με βανάκια ως την Σπηλιά για αποβίβαση. Τα βανάκια, που μπορεί να είναι από 3 έως 5, θα κινούνται σε συνεχή ρυθμό, δηλαδή όταν υπάρχει κάποιο στην αφετηρία (στο πάρκινγκ) θα φεύγει το προηγούμενο κ.ο.κ.

Ομοίως στον δρόμο που έρχεται από Μέση Κέρκυρα (περιοχή Κουλίνες) στο οικόπεδο, όπου συζητείται η κατασκευή νέου αθλητικού κέντρου. Τα βανάκια από εκεί μπορούν να αποβιβάζουν τους οδηγούς πριν τα Λύκεια και να επιστρέφουν κάνοντας ένα μικρό κύκλο. Το συγκεκριμένο parking θα είναι σίγουρα χρήσιμο και για τις ανάγκες του νέου αθλητικού κέντρου.

Τέλος παρόμοιος χώρος στάθμευσης και μετά την είσοδο του νότου από Τρία Γεφύρια,  στην περιοχή μετά τον κυκλικό κόμβο στα Lidl ή στην περιοχή των φυλακών, όπου τα βανάκια μπορούν να μεταφέρουν τους οδηγούς ως το τέλος της Μεθοδίου και να επιστρέφουν.

Όπως γίνεται αντιληπτό αναφερόμαστε σε 3 περιφερειακά πάρκινγκ τουλάχιστον 400 θέσεων το καθένα, προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες των εργαζομένων της πόλης, των επαγγελματιών, αλλά και των τουριστών.

Φυσικά σε αυτά τα πάρκινγκ θα υπάρχει πρόβλεψη για χώρο στάθμευσης όλων των τουριστικών λεωφορείων, τα οποία αφού αποβιβάσουν τους επιβάτες τους σε σημεία στα όρια της Ζώνης Β’ που θα οριστούν (π.χ. Γαρίτσα πριν την κολώνα Douglas και Σαρόκο στο κάτω μέρος της πλατείας, Σπηλιά Ζώνη Α’) , θα μπορούν να παρκάρουν απρόσκοπτα και με ασφάλεια.

Τα parking αυτά μπορούν να λειτουργήσουν με όλες τις σύγχρονες εφαρμογές εξυπηρέτησης των οδηγών: Ηλεκτρονικό εισιτήριο, προκράτηση, θέσεις μόνιμης μίσθωσης με χαμηλό αντίτιμο για επαγγελματίες και εργαζόμενους, θέσεις με φορτιστές ηλιακών πάνελ για ηλεκτρικά οχήματα κλπ)

Παράλληλα με αδειοδότηση κι άλλων ιδιωτικών χώρων στάθμευσης εντός των Ζωνών Β’ και Γ’, θα υπάρχουν επιπλέον εναλλακτικές, ενώ η ύπαρξη ικανού αριθμού χώρων στάθμευσης θα επιφέρει και μείωση των τιμών.

Το ολοκληρωμένο σχέδιο που προτείνουμε δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εφαρμοστεί, ωστόσο θα πρέπει να ξεκινήσει από εκτός πόλης προς τα εντός, δηλαδή με την κατασκευή περιφερειακών χώρων στάθμευσης και μετά να προχωρήσει η πλήρης εφαρμογή των Ζωνών. Η αφαίρεση του μεγάλου όγκου οχημάτων από το κέντρο της πόλης μπορεί να μας ξενίσει λίγο στην αρχή, αλλά το γεγονός ότι έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε πολλές άλλες πόλεις με ιστορικά κέντρα εγγυάται την επιτυχία του.

Τέλος η ύπαρξη περιφερειακών parking σε κάθε είσοδο, όχι απλά αντιμετωπίζει το πρόβλημα, αλλά θέτει μία από τις προϋποθέσεις για την εύκολη επισκεψιμότητα της πόλης σε 12μηνη βάση.


Υ.Γ. Για όσους φανεί περίεργο πως μία Λέσχη Αυτοκινήτου προτείνει περιορισμούς στη χρήση του, να διευκρινίσουμε ότι τα μέλη μας αγαπούν την οδήγηση, όχι το μποτιλιάρισμα!

Εκ μέρους του ΔΣ της Λέσχης Αυτοκινήτου Κέρκυρας
Σπύρος Κοντογεώργης Πρόεδρος της Λ.Α.Κ.

Στοιχεία επικοινωνίας:

Λέσχη Αυτοκινήτου Κέρκυρας
Corfu Car Club
Διεύθυνση: Πλατεία Ηρώων Κυπριακού Αγώνα 19
Τηλέφωνο επικοινωνίας: +30 26610 48169
Email: corfucarclub@yahoo.com

Σχετικά άρθρα