Καθένας έχει τους πελάτες που του ταιριάζουν

Πριν λίγα χρόνια, σε μια κοινωνική κουβέντα, ειπώθηκε από έναν άνθρωπο που σέβομαι πάρα πολύ, το εξής: «Καθένας έχει τους πελάτες που του ταιριάζουν». Ομολογουμένως αρχικά κλώτσησε η ιδέα μέσα μου. Μολαταύτα, την κράτησα και κάθε τόσο της επέτρεπα να κλωθογυρνάει στο μυαλό μου. Παρατήρησα ότι υπάρχουν διάφοροι με σχετικά ευρύ πελατολόγιο, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες των οποίων ούτε τα θαυμάζω ούτε και τα εμπιστεύομαι. Υπάρχουν κι άλλοι που προσφέρουν πολύ αξιόλογα αγαθά στην αγορά με ίδια ποσότητα πελατών με περισσότερους ή και με λιγότερους.

 Άρα καταλήγουμε να απορρίπτουμε το πιστεύω του φίλου μας;

Όχι. Γιατί δεν αναφερόταν στον όγκο του πελατολογίου του καθενός, αυτό είναι μια ξεχωριστή κουβέντα από μόνο του. Στην πραγματικότητα, η σκέψη του δεν ήταν στην ποσότητα, αλλά στην ποιότητα των πελατών.

Μελέτες περιπτώσεων δείχνουν ότι μπορεί να ευσταθεί ένας συσχετισμός μεταξύ του επιχειρηματία (του mindset του, των αξιών του) και του είδους των πελατών που απευθύνονται σε αυτόν. Ο Φαλ. (ας τον πούμε Φαλ.) είχε μόνιμα στο πελατολόγιο του άτομα που τον ταλαιπωρούσαν με τις πληρωμές, που εξέθεταν την επιχείρησή του, που φέρονταν με ασέβεια απέναντί του και κοιτούσαν οπορτουνιστικά να ωφεληθούν από οτιδήποτε.

Γιατί όμως είχε κυρίως τέτοιους πελάτες;

Η απάντηση είναι πολύ απλή: Γιατί έτσι ήταν και ο ίδιος. Δεν σεβόταν την αγορά, τους συναδέλφους, τους ανταγωνιστές, τους ίδιους τους πελάτες και τη δουλειά του. Ήταν αναμενόμενο με τα χρόνια να μαζεύει ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό σκάρτης πελατείας αναλογία του πελατολόγιού του.

Από την άλλη η Πλους (ας την πούμε Πλους) είχε αρχές, ήθος, σεβασμό για όλους, αγάπη για τη δουλεία της και γνήσιο ενδιαφέρον για τους πελάτες της.

Το αποτέλεσμα:

Ο  ένας ξεκίνησε από νωρίς να φυτοζωεί στην αγορά, στην αρχή είχε πελάτες αλλά συχνά δεν κατόρθωνε να αμείβεται από αυτούς, και μετά από κάποια χρόνια ταλαιπωρίας αποσύρθηκε. Η Πλους δημιούργησε ένα πολύ ισχυρό brand και μια αυξανόμενα κερδοφόρα επιχείρηση με πολλαπλές επιτυχίες.

Συμπέρασμα: Αν θες να έχεις καλύτερους πελάτες φρόντισε να είσαι καλύτερος εσύ. Διάλεξε ποιος θες να είσαι.

Γράφει η Ιωάννα Κάμπη

Οικονομολόγος MSc.

Owner και Founder της NLP Ionian

Σχετικά άρθρα