Διατροφικές συμβουλές για το Πασχαλινό τραπέζι!

Γράφει η Μαρία Πέζαρου

Τόσο η Μεγάλη Εβδομάδα όσο και οι ημέρες του Πάσχα συνοδεύονται από πολλές διατροφικές παραδόσεις. Ωστόσο, ο κορωνοϊός και οι περιορισμοί για τη μη μετάδοσης του, είναι αλήθεια πως από πέρσι έχουν αλλάξει πολλά στις διατροφικές μας συνήθειες. Όμως την Μεγάλη εβδομάδα και την ημέρα του Πάσχα οι περισσότεροι θα τηρήσουν πιστά τις παραδόσεις και τις Πασχαλινές λιχουδιές.

Η μαγειρίτσα αποτελεί έναν τρόπο μετάβασης από τη νηστεία στην κρεατοφαγία. Πράγματι, η σούπα με κρέας αποτελεί την καλύτερη προετοιμασία για το στομάχι μας, για να δεχτεί το κρέας και τα προϊόντα του, που στερήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα της νηστείας. Συνήθως περιλαμβάνει εντόσθια και συκωταριά, φρέσκα κρεμμύδια, ρύζι, αυγά, άνηθο ενώ αρκετοί είναι και εκείνοι όπου προτιμούν το αυγολέμονο.

Συμβουλές για το Πασχαλινό γεύμα:

1. Ξεκινήστε το γεύμα σας με σαλάτα. Τα λαχανικά ευνοούν τον κορεσμό του στομάχου και έτσι είναι πιο πιθανό να προστατευθείτε από τα «λιπαρά» εδέσματα. Έπειτα σερβίρετε το φαγητό της ημέρας και αποφύγετε να ξαναγεμίσετε το πιάτο σας. Συνδυάστε το με πατάτες φούρνου ώστε να φτιάξετε ένα ισορροπημένο διατροφικά γεύμα.

2. Μην αποφεύγετε γεύματα για να πάτε νηστικοί στα εορταστικά γεύματα. Το πρωί της Λαμπρής καταναλώστε ένα ελαφρύ πρωινό όπως γάλα χαμηλό σε λιπαρά ή αμυγδάλου πασχαλινά κουλουράκια ή τσουρέκι.

3. Το βραδινό γεύμα, να είναι είτε μια σαλάτα εποχής με ψωμί και μια μερίδα τυρί είτε ένα γιαούρτι με ψωμί ή φρυγανιά, το οποίο διευκολύνει την διαδικασία της πέψης λόγω των προβιοτικών μικροοργανισμών που περιέχει.

4. Αλκοόλ με μέτρο! 1-2 ποτηράκια κρασί μαζί με το γεύμα είναι αρκετά για να μας φτιάξουν τη διάθεση και το κέφι. Αν νοιώθετε ότι είστε επιρρεπής στην κατανάλωση αλκοόλ, αραιώστε με πάγο ή ανθρακούχο νερό. Έτσι, είναι πιθανότερο να «γλιτώσετε» τις παραπανίσιες θερμίδες!

5. Μετά το κυρίως γεύμα έρχεται η ώρα του γλυκού. Συνήθως οι επιλογές είναι πολλές. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να μην πικραθείτε αντί να γλυκαθείτε, είναι να επιλέξετε ποιο είναι αυτό που προτιμάτε περισσότερο και να περιοριστείτε σε αυτό. Καταναλώστε το αργά, απολαμβάνοντάς το!

6. Μην σηκώνεστε από το τραπέζι με έντονο το αίσθημα του κορεσμού, που σημαίνει ότι καταναλώσατε μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που χρειάζεστε. Τρώτε αργά, μασώντας καλά την τροφή σας και αφήνοντας το πιρούνι στο τραπέζι μετά από κάθε μπουκιά.

7. Τέλος, τσουγκρίστε το κόκκινο αυγό για το καλό! Ευχόμαστε χρόνια πολλά, καλή ανάσταση, υγεία και του χρόνου να τηρήσουμε τα έθιμα και τις παραδώσεις μας που και φέτος μας λείπουν.

Πέζαρου Μαρία

Κλινική Διατροφολόγος Διαιτολόγος

Σχετικά άρθρα